یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

صدها نفر از برگزيدگان و منتخبين علمي، فرهنگي، ادبي، هنري، ورزشي، اجتماعي و اقتصادي استان كرمانشاه صبح امروز(سه شنبه) و در هفتمين روز سفر رهبر معظم انقلاب به اين استان، با ايشان ديدار كردند و به تبادل نظر در زمينه هاي گوناگون پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي پس از شنيدن ديدگاهها و مطالب 13 نفر از برگزيدگان استان كه 1 ساعت و نيم به طول انجاميد، زمينه را براي حركت كاروان ملي ايرانيان به سمت اهداف و افق هاي درخشان فراهم خواندند و با تحسين اهداف بلند پروازانه جوانان در ترسيم افق آينده كشور تأكيد كردند: به ياري پروردگار و همت و تلاش عموم مردم به ويژه فرهيختگان و نخبگان، ملت عزيز ايران در آينده از ذخاير "علمي و فرهنگي و تمدني فراوان تري" برخوردار خواهد بود.
ايشان، با ابراز خرسندي از ديدار به يادماندني و پُر مغز با منتخبين استان كرمانشاه، اين استان را سينه ستبر و چهره زيباي ايران در عرصه هاي علمي، هنري، فرهنگي و ادبي خواندند و با اشاره به روحيه پهلواني و تلاش تحسين برانگيز انقلابي در استان افزودند: همه ويژگيهاي لازم و خصائل نيكو در اين استان نخبه پرور جمع شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري آشنايي ديرين خود با شماري از فرهيختگان و انديشمندان استان كرمانشاه، افزودند: متأسفانه چهره حقيقي علمي، ادبي و هنري اين منطقه، آنگونه كه بايد و شايد شناخته شده نيست و مراكز تبليغات و صدا و سيما بايد به كمك زبدگان منطقه، در اين زمينه تلاش كنند.
رهبر انقلاب اسلامي، هدف اصلي از ديدار با برگزيدگان و منتخبين را "ترويج  تكريم نخبگان و صاحبان فكر و خلاقيت" ، خواندند و خاطر نشان كردند: قدرشناسي از برجستگان جامعه و احترام به آنها، بايد به عرف و عادتي همگاني تبديل شود.
ايشان، شناسايي و معرفي نخبگان و تكريم آنان را زمينه ساز الگوسازي در جامعه برشمردند و افزودند: انگيزه ديگر رهبري از حضور در چنين جلساتي، تأكيد بر ضرورت الگوسازي براي نسل جوان در همه عرصه ها و زمينه هاست.
ايشان، تلاش شبكه هاي رسانه اي نظام استبداد بين المللي را براي برجسته كردن الگوهاي منحرف و سخيف، برگرفته از اهداف خطرناك پروتكل هاي صهيونيستي دانستند و افزودند: اين الگوسازي شبكه اي، بر اساس سياست هاي مشخص و مدون صورت مي گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، آشكار شدن استعداد ذاتي ملت ايران را دومين هدف ديدار با منتخبان و نخبگان خواندند و با اشاره به سياست قديمي استعمار در تحقير و ناكارآمد جلوه دادن مردم ايران تأكيد كردند: جوانان و نخبگان ملت در 32 سال اخير بطلان اين سياست ضد ايراني را با پيشرفتهاي گاه اعجاب انگيز علمي و فناوري اثبات كرده اند.
رهبر انقلاب اسلامي، بار ديگر، استعداد ايرانيان را از متوسط استعداد جهاني بالاتر خواندند و با يادآوري تاريخ و ميراث پر افتخار فرهنگي كشور افزودند: روزگاري كه غرب در تاريكي مطلق علمي به سر مي بُرد، ايران پيشتاز و پيشاني قافله برجسته علمي در كشورهاي اسلامي بود.
ايشان افزودند: اين واقعيات تاريخي، نشان دهنده استعداد برتر و ذخاير سرشار انساني در اين نقطه عالم است كه اين استعداد ذاتي و درخشان، بايد امروز، بار ديگر، آشكار شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اعلام نتايج تحقيقات مراكز جهاني مبني بر "چند برابر بودن سرعت و شتاب رشد علمي ايران در مقايسه با متوسط جهاني" افزودند: با تكيه بر باور جوان ايراني به استعدادهاي خود ضمن حفظ و افزايش اين شتاب اميدبخش، به مرزهاي كنوني علم مي رسيم و با پشت سر گذاشتن اين مرزها، افق هاي نوين علمي را در مقابل جامعه بشري خواهيم گشود.
رهبر انقلاب اسلامي، خدمت به تعالي انسان را هدف حقيقي و اصلي پيشرفتها و برجستگي هاي بشري دانستند و با اشاره به سوء استفاده زورگويان و سرمايه‌اندوزان جهاني از علم و هنر افزودند: هاليوود به عنوان مركز سينماي جهاني در خدمت انحطاط بشر است و نصيب ملتهاي افغانستان و عراق از علم غربي فقط بمب و سلاح شيميايي است.
حضرت آيت الله خامنه اي علم و هنر را در ذات خود، موهبت هاي الهي برشمردند و افزودند: ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي، اين پديده هاي متعالي را در خدمت اسلام و معنويت و تعالي بشر قرار خواهد داد.
ايشان در پايان سخنانشان، استفاده صحيح و برنامه ريزي شده از نبوغ و استعداد جوانان و نخبگانِ همه عرصه ها را، از واجب ترين وظايف مسئولان خواندند و تأكيد كردند: جريان نوآور و خلاق جاري در كشور، بايد تقويت شود تا انشاءالله  آينده درخشان ايرانيان را رقم زند.
در ابتداي اين ديدار جمعي از منتخبين استان كرمانشاه، مطالب مورد نظر فرهيختگان و برگزيدگان استان را با رهبر انقلاب اسلامي در ميان گذاشتند.
اسامي منتخبين و مهمترين محور سخنان آنها به اين شرح است:
ـ ماموستا ملا محمد محمدي امام جمعه اهل سنت كرمانشاه؛ بر وحدت سني و شيعه و استمرار حضور هموطنان اهل سنت در همه عرصه هاي دفاع از اسلام، انقلاب و ايران تأكيد كرد.
ـ پرفسور مجتبي شمسي پور، دانشمند برتر جهان اسلام و مؤلف كتاب سال؛ تبديل پيشرفتهاي علمي به فناوريهاي مورد نياز كشور را زمينه ساز شتاب بيشتر اقتدار علمي ايران خواند.
ـ استاد عبدالله جواري، استاد خوشنويسي و چهره ماندگار؛ پيشنهاد تأسيس دانشگاه هنر در استان كرمانشاه را ارائه داد
ـ مريم هاشمي فرود، بسيجي و برنده مدال طلاي وشوي مسابقات جهاني؛ ضمن تقديم مدال جهاني خود به رهبر معظم انقلاب گفت: استعداد جوانان لايق ايراني در عرصه هاي مختلف ورزشي، در صورت برنامه ريزي بهتر، درخشش و شكوفايي فراوان تري خواهد يافت.
ـ سيدقباد رهبر زاده دكتراي دندانپزشكي، برادر شهيد و از هموطنان اهل حق؛ شهيدان جامعه اهل حق را نشاندهنده همراهي هميشگي آنان با انقلاب كبير اسلامي دانست.
ـ اميرحسين نوروز نژاد، رتبه اول جشنواره خوارزمي و فرزند شهيد؛ خواستار حمايت بيشتر و برنامه ريزي شده مراكز مربوط از استعدادهاي جوان و تجهيز دانشگاههاي استان شد.
ـ زهرا جامه بزرگ، رتبه اول دكتراي دانشگاه علامه طباطبايي، توجه بيشتر به "تكنولوژي آموزشي" را در حل برخي مشكلات آموزشي ـ اجتماعي مؤثر دانست.
ـ جهانبخش رحمتي از سران و معتمدان ايل تركاشوند، گفت: عشاير به عنوان سربازان اسلام و ايران همچنان در صف مقدم همه عرصه هاي دفاع از انقلاب قرار دارند.
ـ استاد محمدعلي سلطاني، پژوهشگر و نويسنده اهل سنت، با اشاره به فرهنگ كهن و غني استان، روابط برادرانه پيروان همه مذاهب و اقوام مختلف در منطقه را نمونه خواند و اين استان را از پايگاههاي خدمات متقابل اسلام و ايران دانست
ـ آسياباني از فرماندهان و بسيجيان دوران جنگ تحميلي با خاطراتي از حماسه دفاع مقدس، فضاي جلسه را با عطر ايثار و استقامت رزمندگان و شهداء معطر كرد.
ـ هوشمند دولت ياري،كشاورز نمونه گندم كار و جوان برگزيده جشنواره علي اكبر، ايجاد تشكل هاي مردمي در بخش كشاورزي را باعث ثبات قيمت ها و توسعه صادرات كشاورزي استان دانست.
ـ مريم صحرارو، رتبه اول المپياد شيمي، تسريع در تكميل طرح پرديس غرب كشور را خواستار شد.
ـ اميد اسلام پناه، دبير نمونه كشور، زبان فارسي را داراي ظرفيت تبديل شدن به زبان مرجع علمي در جهان دانست و براي تحقق اين مهم پيشنهاداتي بيان كرد.
در پايان اين ديدار منتخبان و برگزيدگان استان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه كردند.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

خبرگزاری فارس: بارها نزد ایشان رفتیم و ایشان هم به رسم دید و بازدید ایرانی‌ها، در فروردین 60 به پاوه تشریف آوردند. البته ما از برنامه‌ی سفر ایشان اطلاعی نداشتیم و به یکباره گفتند که آقای خامنه‌ای آمده‌اند.

خبرگزاری فارس: تصویری از حضور رهبر معظم انقلاب در پاوه در سال ۶۰ و روایت آن

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت‌ آیت‌الله العظمی خامنه ای ، سرتیپ دوم بازنشسته کاک جمیل بابایی، از فرماندهان مناطق عملیاتی غرب در جنگ تحمیلی، عکس سمت چپ را که مربوط به سفر آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به پاوه در فروردین ماه سال 1360 است، روایت می‌کند:

ما قبل از سال 60 و در کوران مسائل انقلاب، با شورای انقلاب به خصوص حضرت آقا که در آن زمان نماینده امام خمینی رحمه‌الله در شورای عالی دفاع و امام جمعه‌ی تهران بودند، ارتباط خوبی داشتیم. بارها نزد ایشان رفتیم و ایشان هم به رسم دید و بازدید ایرانی‌ها، در فروردین 60 به پاوه تشریف آوردند. البته ما از برنامه‌ی سفر ایشان اطلاعی نداشتیم و به یک‌باره گفتند که آقای خامنه‌ای آمده‌اند. ما هم به استقبال ایشان رفتیم و در مقابل مقر سپاه با یکدیگر روبرو شدیم.

آن روز شهید کاظمی که فرماندار و فرمانده‌ی سپاه پاوه بود، به همراه شهید صدوقی -که روز قبلش به پاوه آمده بودند- به نودشه رفته بودند. بنابراین بنده به عنوان یکی از معاونین ایشان و عضو شورای فرماندهی سپاه پاوه از حضرت آقا استقبال کردم و گزارش و وضعیت منطقه را خدمت ایشان ارائه دادم. سپس به اتفاق به زیارت مزار شهدای بومی پاوه در «ملا مقصود» رفتیم که این عکس تاریخی در آنجا گرفته شده است. بعد هم سر مزار دیگر شهدا رفتیم. در ادامه هم ایشان در مسجد سابقی، واقع در میدان مولوی پاوه برای مردم سخنرانی کردند. برای ناهار ایشان مهمان ما بودند و پس از آن نیز ایشان را بدرقه کردیم و تشریف بردند.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

رهبر معظم انقلاب در یادمان شهدای پاوه حضور یافتند    
دوشنبه ، 25 مهر 1390 ، 14:12
.
رهبر انقلاب اسلامی بعد از حضور و سخنرانی در اجتماع عظیم مردم پاوه در یادمان شهدای پاوه حضور یافته و با قرائت فاتحه از ایثار و مقاومت شهدا تجلیل کردند.
 
.
به گزارش "سید علی"،‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از دیدار پرشور مردم پاوه و منطقه اورامانات، با حضور در یادمان شهدای پاوه، ضمن قرائت فاتحه، از ایثار و مقاومت شهدای سرافراز و مظلوم منطقه در مبارزه با ضد انقلاب و دشمن بعثی تجلیل كردند.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم پاوه:
ملت ایران بصیرت را نسل به نسل منتقل می‌کنند

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع باشکوه مردم اورامانات در پاوه تاکید کردند: ملت ایران، مقاومت و بصیرت را از نسلی به نسلی دیگر منتقل کرده‌اند و همین پایداری پرشکوه، در بیداری رو به گسترش اسلامی، اثر‌آفرین بوده است.

خبرگزاری فارس: ملت ایران بصیرت را نسل به نسل منتقل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ششمین روز از سفر به استان کرمانشاه، در اجتماع پرشور مردم خونگرم منطقه پاوه و اورامانات، تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی را ابزار همیشگی دشمنان اسلام خواندند و تأکید کردند: "ملت یکپارچه و متحد ایران، پایبندی به اسلام و آرمان‌های انقلاب را با عقلانیت، پیشرفت علمی و اقتصادی و حضور در صحنه‌های مختلف سیاسی - اجتماعی در هم می‌آمیزد و شاخصی هدایت‌بخش برای حرکت عظیم ملت‌های منطقه به‌وجود می‌آورد".
حضرت آیت الله خامنه ای با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با مردم عزیز پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، به تحسین استقامت و هوشیاری مردم سنی و شیعه این منطقه در مقابله با ضد انقلاب تجزیه طلب در ماههای اول پیروزی انقلاب پرداختند.
ایشان با ذکر خاطراتی از حضور مکرر خود در منطقه پاوه و اورامانات افزودند: با وجود همه تلاشها و تهدیدات ضد انقلاب، مردم پاوه با حضور بسیار پر شور در رفراندوم تعیین نوع حکومت در فروردین 58، و پس از آن با دلیری و سرافرازی در سالهای دفاع مقدس، برجستگی و پیشتازی خاصی را در تاریخ مقاومت ملت ایران، از آن خود کرده اند.
ایشان حفظ هویت "ایرانی -اسلامی "ملت ایران را مسئله ای  بسیار مهم دانستند و خاطر نشان کردند: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و حضور و دخالت مستمر مردم در مسائل اساسی کشور، امروز دنیا ،ملت ایران را به "مسلمانی همراه با آگاهی و بصیرت "و "پیشگامی و پیشرفت در میدانهای مختلف" می شناسد و ملت ایران با تکیه بر همین هویت جمعی ،می تواند در دوران حساس بیداری اسلامی، نقش آفرینی موثری کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه ملت ایران و نظام اسلامی ادعایی برای رهبری ملتهای منطقه ندارند افزودند: هر ملتی با تکیه بر"استعدادها، توانایی ها و شخصیت خود"، راه مورد نظرش را انتخاب می کند اما تردیدی نیست که ملتهای  منطقه ،بعلت بروز قابلیت ها و ظرفیت های ملت ایران در 32 سال اخیر،نگاه خاصی به این ملت بزرگ دارند.
رهبر انقلاب اسلامی، نگاه مشتاق ملت های منطقه به مردم ایران را فرصت مناسبی برای تأثیرگذاری بیشتر در افکار عمومی جهان اسلام دانستند و افزودند: مردم بزرگ و فهیم ایران می توانند در ذهن ملتها ،به معیار و نشانه اعتبار تبدیل شوند که این مهم ،هم به سود ملت ایران و هم به سود ملتهای منطقه است و ان‌شاءالله در تشکیل امت متحد اسلامی نیز، موثر خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری درک دشمن از ظرفیت الگوسازی ملت ایران، خاطرنشان کردند: هدف اصلی تلاشهای تفرقه افکنانه دشمنان اسلام و ایران، جلوگیری از شکل گیری الگوی موفق جمهوری اسلامی در چشم ملتهاست.
ایشان، ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی را چه در سطح جهان اسلام و چه در داخل ایران، خط استراتژیک بیگانگان خواندند و تأکید کردند: ما مسلمانان شیعه و سنی ،از موارد اشتراک عمیق و گسترده ی دینی، و عقیدتی برخوردار و منافع عینی مشترکی  داریم اما دشمن با نفی و کمرنگ کردن این اشتراکات راه گشا، میخواهد اهداف شوم سلطه طلبانه ی خود را محقق کند.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین عمق ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابله با توطئه تفرقه شیعه و سنی خاطر نشان کردند: بزرگان نهضت اسلامی، از سالها قبل از پیروزی انقلاب، فکر عمیق وحدت مذاهب مختلف اسلامی را به جد پیگیری می کردند و بعد از تشکیل نظام اسلامی نیز هیچ کشوری مانند ایران، اینگونه مهربان و با صفا ،به یاری برادران فلسطینی که اصولا اهل سنت هستند، نپرداخته است.
ایشان وحدت، اخلاص و همدلی شیعه و سنی در ایران را مشت محکمی بر دهان توطئه گران خواندند و تأکید کردند: ادامه همین برادری و صفا، به دشمن می فهماند که ایران عزیز ما، جای اختلاف افکنی نیست و "ملت متحد ایران و مسئولان نظام"، همچون گذشته ،در آینده نیز به هیچ کس باج نمی دهند و در مقابل هیچ فشاری حتی یک قدم عقب نشینی نمی کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای، مقاومت مستمر و آگاهانه را تنها راه ناکام گذاشتن دشمنان خبیث "اسلام و امت اسلامی" دانستند و خطاب به ملتهای مسلمان تأکید کردند: همچون ملت ایران، مستحکم واستواردر مقابل دشمن بایستید چرا که در غیر اینصورت ،گستاخ تر می شود و پس از جدا کردن شیعه و سنی، حتماً به تفرقه افکنی در میان شاخه های مختلف اهل سنت خواهد پرداخت.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان،" دینداری و پایبندی به مبانی شریعت را همراه با آگاهی و روشنفکری"، دو خصوصیت بارز مردم منطقه پاوه برشمردند و با تجلیل از نقش مهم ماموستا قادری امام جمعه پاوه در این زمینه افزودند: روحانیونی که این گونه اهل اقدام، مجاهدت، بصیرت و روشنفکری هستند، همچون چراغ هدایت به یاری مردم می شتابند و دشمنان "اسلام و ایران عزیز" بیش از همه با این روحانیون دشمنی می کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به مشکلات مردم استان کرمانشاه از جمله بیکاری ابراز امیدواری کردند: با تصمیماتی که مسئولان اجرایی کشور می‌گیرند بخش مهمی از این مشکلات حل شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از شهیدان بزرگوار چمران، کشوری، شیرودی و کاظمی و دیگر شهیدان سرافرازی که در منطقه پاوه و اورامانات حماسه آفرینی کردند، افزودند: ملت ایران، مقاومت و بصیرت را از نسلی به نسلی دیگر منتقل کرده و همین پایداری پرشکوه، در بیداری رو به گسترش اسلامی، اثر‌آفرین بوده است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای  بار دیگر از ایستادگی مردم مناطق مختلف استان کرمانشاه از جمله مردم سر پل ذهاب، تجلیل و ابراز امید واری کردند همچنان که این پایداری در تربیت نسل جوان منطقه تاثیر گذار بوده در توسعه و پیشرفت استان نیز موثر بیفتد.
در ابتدای این دیدار ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه، در سخنانی به تشریح سابقه اسلامی و انقلابی مردم پاوه و منطقه اورامانات پرداخت و گفت : این منطقه با تقدیم 3100 شهید و جانباز و 100 آزاده در مبارزه با ضد انقلاب و دشمن بعثی، کارنامه درخشانی در پیروی از امام خمینی (ره) دارد و اکنون نیز دفاع از ولایت فقیه را وظیفه خود می داند.
ماموستا ملا قادری با اشاره به وحدت و بصیرت حاکم بر مردم منطقه، گفت: امیدواریم با توجه بیشتر مسئولان اجرایی مشکل اشتغال جوانان با استعداد این منطقه مرتفع شود.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
رهبر معظم انقلاب در جمع علماء و روحانیون کرمانشاه:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سفر به کرمانشاه، حرکت‌های مردمی اخیر در منطقه و مأیوس شدن مردم غرب از نظام سرمایه‌داری را موج سوم گرایش به اسلام دانستند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار علماء، فضلاء‌، روحانیون و طلاب شیعه و اهل تسنن استان کرمانشاه، با اشاره به موج سوم گرایش به اسلام بعد از حرکت‌های اخیر منطقه و جنبش ضد سرمایه‌داری در غرب‌، وظیفه روحانیت را مضاعف دانستند و تأکید کردند: امروز که سخن جمهوری اسلامی مبنی بر بی‌نتیجه بودن نظام مارکسیستی تحقق یافته و در مورد نظام سرمایه‌داری نیز در حال تحقق است‌،  علماء و روحانیون باید با استفاده از مبانی مستحکم عقلی و متناسب با نیازهای روز، معارف منطقی و ریشه دار اسلام را برای مشتاقانی که در سراسر دنیا، در حال افزایش است، ارائه کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روحانیون را به کسب آمادگی‌های معنوی و علمی برای ورود به عرصه‌های جدید و سخت توصیه کردند و افزودند: نباید از دشواری‌های کار بهراسید بلکه همواره باید به سراغ کارهایی رفت که به ظاهر محال و نشدنی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین پیروزی بزرگ‌ترین انقلاب دوره کنونی در مصر را از اتفاقات به ظاهر محال دانستند و افزودند: روحانیت در تبلیغ دین و انجام وظیفه باید اهداف بزرگ را مد‌نظر قرار دهد.

ایشان کسب آمادگی برای مقابله با شیوه‌های تهاجم مخالفان دین اسلام را از جمله ضروریات ورود به عرصه اهداف بزرگ خواندند و تأکید کردند: امروز مخالفان از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مدرن برای تهاجم به اسلام و ایجاد شبهه‌افکنی در میان جوانان استفاده می‌کنند که باید برای مقابله با آنها، از شیوه ها و روش‌های متناسب با نیازهای نسل جوان استفاده کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی یکی از روش‌ها برای تضعیف اسلام است، افزودند: علمای شیعه و اهل سنت باید به شدت مراقب توطئه‌ها باشند و با برگزاری جلسات مشترک و همکاری با یکدیگر راه‌های مقابله با طراحی‌های مخالفان را بیابند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقابله با تکفیری‌ها را یکی از وظایف علمای شیعه و اهل سنت برشمردند و با اشاره‌ به وظیفه مهم روحانیت برای تبلیغ خاطر‌نشان کردند: بهترین روش برای تبلیغ شناخت مخاطب و آماده کردن مطالب مورد نیاز او، با زبان روز است.

ایشان با تأکید بر لزوم ارائه مستدل و منطقی معارف اسلامی به منظور تأثیرگذاری در لایه های عمیق ذهن مخاطب افزودند: یکی دیگر از وظایف روحانیون، حضور در مسائل اجتماعی است که باید همراه با اخلاق، نصیحت و ارائه طریق باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تقسیم‌بندی امواج گرایش به اسلام در دنیا به سه مقطع ،خاطر نشان کردند: موج اول گرایش به اسلام، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و موج دوم نیز بعد از شکست نظام مارکسیستی شکل گرفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت‌های مردمی اخیر در منطقه و مأیوس شدن مردم غرب از نظام سرمایه‌داری را موج سوم گرایش به اسلام دانستند و تأکید کردند: در چنین شرایط حساس و سرنوشت‌سازی، روحانیت اسلام، باید به سلاح معنویت و علم مجهز باشد تا بتواند معارف دین را با استفاده از کتاب و سنت بصورت عقلانی و قابل فهم برای نسل امروز ارائه کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علمای دینی بزرگ کرمانشاه و حضور خانواده‌های علمی بزرگ در این استان، از مقام علمی و معنوی شهید محراب آیت‌الله اشرفی و برخی علمای بزرگ کرمانشاه تجلیل کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین علماء نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سابقه دینی مردم این استان و حضور علماء و شخصیت های دینی برجسته در کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه زمینه گسترش مدارس دینی و تربیت علمای بزرگ همچنان وجود دارد که نیازمند بر طرف شدن برخی مشکلات است.

آیت‌الله ممدوحی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان نیز در سخنانی با اشاره به معارف عقلانی و منطقی دین اسلام که از کتاب و سنت استخراج شده است، گفت: حوزه‌های علمیه نقش اساسی را در ارائه الگوی مدیریتی فقه اسلامی، براساس نیازهای روز دارند.
 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب صبح روز چهار‌شنبه مورخ 20 مهر‌ ماه وارد کرمانشاه می‌شود و مسیر استقبال ولی فقیه در سفر به کرمانشاه از میدان آزادی تا ورزشگاه آزادی بوده و شروع مراسم در ورزشگاه آزادی ساعت 9:30 صبح است.

خبرگزاری فارس: 9:30 صبح 20 مهر ؛ بیعت تاریخی مردم کرمانشاه با مقام معظم رهبری‌

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 20 مهر ماه به کرمانشاه سفر می‌کنند.
براساس این گزارش، مسیر استقبال ولی فقیه از میدان آزادی، بلوار شهید بهشتی تا ورزشگاه آزادی در ساعت 8:30 خواهد بود و شروع مراسم در ورزشگاه آزادی ساعت 9:30 صبح است.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ شنبه 16 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

حضرت آیت الله امام خامنه ای(دامه برکاته):

 البته ما از وضع بحرين بسيار نگرانيم. به مردم بحرين جفا ميشود، ظلم ميشود؛ وعده‌هائى داده ميشود، اما به آن وعده‌ها عمل نميشود. ملت بحرين، ملت مظلومى است. البته هر حركتى، هر اقدامى وقتى براى خداست، وقتى عزم و اراده پشت آن هست، اين حركت به طور قطع به پيروزى خواهد رسيد؛ اين در همه جا صادق است، در آنجا هم صادق است. (خطبه های نماز عید فطر _ 1390/6/9 )

حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی):

 حرف حق و موضع حق را صريح بيان ميكنيم. موضع حق اين است كه مردم بحرين حق دارند؛ معترضند، اعتراضشان هم بجاست. با هر انسان صاحب بينشى در دنيا ميخواهيد اين را در ميان بگذاريد، وضعشان را بگوئيد، نوع حكومت كردن به اين مردم مظلوم را بگوئيد، نوع كارى كه حكامِ آنجا در استفاده‌ى از اين كشور كوچك كردند، تشريح كنيد، تا ببينيد دستگاه حاكم را محكوم ميكنند يا محكوم نميكنند. اشتباه ميكنند با مردم مواجه ميشوند؛ فايده‌اى ندارد. خب، ممكن است شما يك فشارى بياوريد، وحشيگرى‌اى بكنيد، يك چند صباحى يك آتشى را خاموش كنيد؛ ليكن خاموش نخواهد شد، روزبه‌روز عقده‌هاى مردم را بيشتر و غيظ آنها را شديدتر خواهيد كرد. يك وقت آنچنان زمام كار از دستتان در خواهد رفت كه ديگر هيچ جورى نشود بخيه زد. اشتباه ميكنند؛ هم آنها اشتباه ميكنند، هم آن كسانى كه از خارج از بحرين نيرو وارد ميكنند، بشدت در اشتباهند؛ خيال ميكنند با اين حرفها ميشود حركت يك ملت را از بين برد. ( در جمع مردم استان فارس1390/2/3 )


 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ جمعه 15 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

خبرگزاری فارس:حضور روحانيّت - با خصوصيّاتى که روحانيّت شیعه دارد، حالا آن که ما در بین خودمان در تاریخ دیده‌ایم - در مسائل اجتماعى، به طور طبیعى معنا و هويّت خاصّى می‌دهد به آن مسائل اجتماعى.

خبرگزاری فارس: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای برگزاری کنگره آیت‌الله آقا نجفی اصفهانی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار  دست‌اندرکاران برگزارى کنگره‌ بزرگداشت یکصدمین سالگرد رحلت آیت‌الله العظمى آقانجفى اصفهانى‌بیاناتی ایراد داشتند که به شرح زیر است:
 
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

این بیاناتى که آقاى نجفى(1) کردند - که واقعاً بسیار پرنکته و درست بود - اگر همین مطالب در مجموعه‌ى کار بزرگداشت و آثارى که به دنبال او پخش خواهد شد رعایت بشود، به نظر من ما کار بزرگى انجام داده‌ایم؛ به همین نکات باید توجّه بشود.

یک نکته‌ى اساسى اینجا وجود دارد که به نظر من شاید مؤثّر است در همه‌ى این نکاتى که گفته شد، و آن حضور روحانيّت است. حضور روحانيّت - با خصوصيّاتى که روحانيّت شیعه دارد، حالا آن که ما در بین خودمان در تاریخ دیده‌ایم - در مسائل اجتماعى، به طور طبیعى معنا و هويّت خاصّى میدهد به آن مسائل اجتماعى. وقتى که عالم شیعى در حوادث بزرگ اجتماعى حضور دارد، این طبعاً اسلاميّت درش هست، مقابله‌ى با هر دستگاه ظلم و استعمار و استکبار - اعمّ از استعمار خارجى یا استبداد داخلى - درش هست، مردمى بودن قهراً درش هست، امتداد داشتن در متن مردم و در خودِ روحانيّت درش هست. خب شما ملاحظه کنید، همین کارى که مرحوم آقاى آقانجفى اصفهانى و اخوى ایشان مرحوم حاج آقا نورالله انجام دادند، این کار از قبل از مشروطه شروع شده - یعنى از زمان تحریم تنباکو - و تا زمان رضاخان ادامه پیدا کرده؛ در حالى که در خلال این مدّت چه حوادث تلخى براى اینها پیش آمده: هم براى خود مرحوم آقانجفى که تبعید شد، مورد تحقیر قرار گرفت، به او اهانت شد، همین طور که شما میگوئید مورد تهمت قرار گرفت و ابهاماتى در مورد ایشان به ذهنها القاء شد؛ مرحوم حاج آقا نورالله(2) هم که معلوم است، بعد آمد و مسموم شد و به شهادت رسید. بنابراین نفسِ حضور روحانى -  عالم برجسته‌ى دینى - خودش یک موضوعيّتى دارد.

بخصوص حالا این خانواده. یکى از نکاتى که غالباً در علماى اصفهان و در محیط دینى و علمى اصفهان نظر من را جلب میکند، این است که خانواده‌هاى پرعالم در اصفهان زیاد است؛ ما کمتر جاهاى دیگر این را دیده‌ایم. مثلاً خود همین خانواده: مرحوم حاج شیخ محمّدتقىِ صاحب‌حاشیه(3) - حاشیه‌ى «هدایة المسترشدین»(4) که کتاب اصولىِ عمیقِ قوىِّ ماندگارى است و داراى حرفهاى نو - که شخصيّت معروفى است در حوزه‌هاى علميّه؛ بعد فرزند ایشان مرحوم حاج شیخ محمّدباقر؛ بعد پسرهاى مرحوم حاج شیخ محمّدباقر که همین چهار پنج تا برادرند که ظاهراً از همه بزرگتر مرحوم آقاى آقانجفى بوده، حاج شیخ محمّدعلى، حاج شیخ محمّدحسین؛ بعد پسر حاج شیخ محمّدحسین که مرحوم حاج شیخ محمّدرضاى اصفهانى است - معروف به آقا رضاى اصفهانى - که امام و دیگران در قم توانستند یک مدّت کوتاهى از درس او استفاده کنند و همین براى اینها یک نکته‌اى است، امام در بحث مکاسب محرّمه مطلب مرحوم آقا رضاى اصفهانى را حدود دو سه صفحه تلخیص میکنند و نقل میکنند، ایشان‌ از لحاظ ادبى شخصيّت معروفى است، حالا ایشان در اصفهان خیلى مردمى و بین مردم نبوده بلکه‌ بیشتر نجف و در حوزه‌هاى نجف و بخصوص در بین ادبا و اینها معروف است؛ بعد مرحوم حاج آقا نورالله است؛ بعد مرحوم حاج آقا جمال(5) است - برادر دیگرشان - که سالها در تهران بودند؛ یک خانواده‌ى علمى. بقيّه‌ى خانواده‌هاى اصفهان هم همین جورند: خانواده‌ى کلباسى‌ها - که خب عدّه‌شان هم زیاد بوده - خانواده‌ى شفتى‌ها، خانواده‌ى درچه‌اى‌ها - همین آقایان درچه‌اى، مرحوم آ سيّد محمّدباقر درچه‌اى، آ سيّد مهدى درچه‌اى و بعضى از اولاد اینها - خانواده‌ى چهارسوقى‌ها -  که اصلاً خوانسارى هستند و بعد آمدند اصفهان و چقدر عالم در بین اینها از علماى بزرگ و برجسته هست - هم‌ این خصوصيّت علمى را دارند. حضور اینها خیلى مؤثّر بوده.

به هر حال کار بسیار خوبى است این بزرگداشت صد سالگى رحلت ایشان. و ان‌شاءالله که بتوانید از آن استفاده کنید در همین جهاتى که ذکر کردید؛ حرفهاى شما کامل و خیلى خوب بود. ان‌شاءالله موفّق باشید.

1) گزارش دکتر موسی نجفی در ابتدای دیدار
2) برادر مرحوم آقانجفى‌
3) شیخ محمّدتقى رازى صاحب هدایةالمسترشدین‌
4) این کتاب حاشیه‌اى بر معالم الاصول است.
5) جمال‌الدّین، برادر مرحوم آقانجفى‌

 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

خبرگزاری فارس: حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به توصیه های مؤکد خود به مسوولان، در سالهای گذشته بویژه در فرمان ده سال قبل برای مبارزه با فساد اقتصادی خاطر نشان کردند: اگر به این توصیه ها عمل می شد، هیچگاه دچار چنین حوادثی همچون فساد بانکی اخیر نمی شدیم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار دست‌اندرکاران حج امسال، حج را فرصتی بسیار گرانبها و ارزشمند برای ارتباط با امت اسلامی و بهره مندی معنوی خواندند و با اشاره به تلاش دشمنان برای اختلاف‌‍افکنی و مقابله با موج بیداری اسلامی در مراسم حج، تنها راه غلبه بر این توطئه را نزدیک‌تر شدن دل‌ها و تقویت همدلی دانستند.

ایشان همچنین در ادامه با اشاره به فساد بانکی اخیر در کشور، علت وقوع این سوء استفاده را عمل نکردن مسؤولان به توصیه‌های مؤکد چند سال پیش رهبری در خصوص مقابله با فساد اقتصادی توصیف و تأکید کردند: مسؤولان قضایی ضمن پیگیری قوی، دقیق و عاقلانه قضیه و اطلاع ‌سانی مناسب به مردم، باید دست‌های خائن را قطع کنند.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...

"همه فلسطين براي همه مردم فلسطين". اين، اصلي ترين نکته اي بود که رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در پنجمين کنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين و در تبيين راهبرد امت اسلامي در موضوع فلسطين، بر‌ آن تأکيد کردند.
ايشان در جمع رهبران بلند پايه گروههاي مقاومت فلسطين و لبنان، "علما، انديشمندان و متفکران عدالت طلب و آزاد انديش جهان"، و رؤسا و مسئولان پارلماني جهان اسلام با تشريح طرح جمهوري اسلامي در قضييه فلسطين، خاطر نشان کردند: هدف والاي امت اسلامي يعني "آزادسازي همه فلسطين بدون چشم پوشي از يک وجب از اين سرزمين اسلامي"، تنها با صبر و تدبير و توکل و"مجاهدت همگاني گروههاي مقاومت و ملتها و دولتهاي اسلامي" محقق خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي، فلسطين را در ميان همه موضوعات مشترک امت اسلامي، مهمترين مسئله برشمردند و در تبيين دلايل اين واقعيت افزودند: غصب يک کشور اسلامي و سپردن آن به بيگانگاني که از کشورهاي مختلف گردآوري شده اند، کشتار و جنايت و اهانت مستمر به مسلمانان در اين حادثه بي سابقه تاريخي و "تلاش براي تخريب و زوال قبله اول مسلمانان و ديگر مراکز ديني فلسطين" از جمله دلايلي است که نشان مي دهد "فلسطين"، مسئله اول جهان اسلام است.
ايشان، رژيم صهيونيستي را خنجر غرب در پهلوي امت اسلامي ناميدند و افزودند دولت و جامعه جعلي صهيونيستي در حساسترين نقطه جهان اسلام، به پايگاه نظامي، امنيتي و سياسي دولتهاي استکباري براي مقابله با اسلام و مسلمانان تبديل شده است و اين واقعيت، دليل ديگري بر اولويت مسئله فلسطين است.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.